Eισήγηση για το σ/ν του Υπ. Οικονομικών για την καταργηση του ελαχιστου ποσοστου του Δημοσίου στις ΔΕΚΟ(25.10.2012) (Πρακτικά)

 Κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Τροποποίηση του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του νόμου 3986/2011 ‘Επείγοντα μέτρα Εφαρμογής Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015’ (Α΄152), όπως ισχύει», της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατάργηση ελάχιστου ποσοστού Ελληνικού Δημοσίου σε ΕΛΠΕ, ΔΕΗ, ΟΠΑΠ, ΟΔΙΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΕΛΤΑ, Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, Θεσσαλονίκης, Αλεξανδρούπολης, Βόλου, Ελευσίνας, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Καβάλας, Κέρκυρας, Λαυρίου, Πατρών και Ραφήνας, καθώς και κατάργηση του άρθρου 11 του νόμου 3631/2008 (Α΄6)» και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις 

Το λόγο έχει η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ/ ΕΚΜ κυρία Όλγα Βαλαβάνη. 

ΟΛΓΑ-ΝΑΝΤΙΑ ΒΑΛΑΒΑΝΗ: Θα ήθελα να διαμαρτυρηθώ στο Σώμα γιατί μπαίνουμε σε μια διαδικασία, συζητώντας –αφήνω το νομοσχέδιο- μόνο την τροπολογία «σκούπα» που έχει δέκα οκτώ διαφορετικά ζητήματα από τα οποία, αν θέλαμε με αξιοπρέπεια να τα παρουσιάσουμε, θα σας έλεγα, ότι θα θέλαμε τουλάχιστον ένα λεπτό το ζήτημα. Να πούμε μόνο τον τίτλο και ένα λόγο για το καθένα. Καταλαβαίνετε ότι αυτό είναι αδύνατον, και γι’ αυτό κάναμε μια πολύ λογική πρόταση, όχι να τηρηθεί ο Κανονισμός, αλλά εντελώς συμβιβαστικά να υπάρξει σε δεύτερη φάση αναφορά σε αυτή την τροπολογία. 

Δε θα μιλήσω για τα άρθρα 1,2,3,, που αποτελούν και την ουσία του νομοσχεδίου και στα οποία αναφέρθηκα χθες, μέσω των οποίων το δημόσιο αποχωρεί πλήρως από τις επιχειρήσεις στρατηγικής σημασίας, απ’ τις κοινωφελείς και απ’ αυτές που είναι περισσότερο κερδοφόρες σε μια τέτοια δύσκολη περίοδο. Μέσω αυτών των άρθρων επιχειρείται να εκποιηθεί το σύνολο της δημόσιας γης με σχέδια ανοικτά στο να μαζευτεί -και δεν το καλύπτει αυτό το ότι το άρθρο 5Α το πήρε πίσω ο κύριος Υπουργός- στο ΤΑΙΠΕΔ το σύνολο της περιουσίας των ΝΠΔΔ, δημόσιων επιχειρήσεων και Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, έτσι ώστε να φτιαχτεί ένα ταμείο εγγυοδοσίας για τους δανειστές -αυτή είναι και η ουσία- με όλες τις συνέπειες που έχει αυτό βέβαια. 

Δεν είμαι σε θέση να πω δυστυχώς, λόγω χρόνου, κάτι παραπάνω. 

Περνώ κατευθείαν στο άρθρο 4 παρ. 1, για τη ληστεία του πόρου 0,5% επί των εισαγόμενων ειδών του Εθνικού Μετσοβείου Πολυτεχνείου και των υπόλοιπων Πολυτεχνείων της χώρας, καθώς και του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. 

 Επιχειρείται με την παράγραφο 1 του άρθρου 4 νέα ωμή παρέμβαση περιορισμού της χρηματοδότησης και των εσόδων των ΑΕΙ σε έκταση αχρήστευσής τους, καθώς αφαιρείται ύψος χρηματοδότησης όσο το σύνολο της χρηματοδότησης από τον Κρατικό Προϋπολογισμό που δώσατε πέρυσι. 

Η εμμονή στη ληστεία αυτού του πόρου, είτε πρόκειται να περάσει στη κεντρική διοίκηση, όπως προτείνετε, για να περάσει έπειτα στο ΤΑΙΠΕΔ, είτε επειδή πρόκειται να τον καταργήσετε -εισακούγοντας την εισήγηση που έκανε η Ένωση Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδας στην task force της Τρόικα αυτό το Φλεβάρη για την κατάργησή του- θα έχει καταστροφικά αποτελέσματα για την Ανώτατη Εκπαίδευση. Αλλά αυτό δεν φαίνεται να σας απασχολεί. Καλούμε κάθε Βουλευτή να πάρει θέση γι’ αυτό και την ευθύνη του.

 Όσον αφορά τους μισθούς των εργαζομένων στο Υπουργείο Οικονομικών, στηρίζουμε τη διάταξη που «παγώνει» έστω και προσωρινά την περαιτέρω μείωση των αποδοχών των υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομικών, όχι επειδή συμφωνούμε με το σκεπτικό της ή με την πολιτική που ακολουθείται, αλλά επειδή στηρίζουμε την πάλη ενάντια στη λιτότητα, για την άμεση αποκατάσταση σε πρώτη φάση τουλάχιστον των μειώσεων σε όλο το δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, πριν από όλα για την άμεση ανακούφιση των ίδιων των εργαζομένων που σήμερα εξαθλιώνονται, αλλά και επειδή η αύξηση του εισοδήματος της εργαζόμενης συντριπτικής πλειοψηφίας της ελληνικής κοινωνίας αποτελεί κρίσιμο παράγοντα επανεκκίνησης της πραγματικής οικονομίας στις σημερινές καταστροφικές συνθήκες. 

Η παράγραφος 3 μιλάει για τη δυνατότητα χορήγησης προκαταβολής μέχρι 10% του ποσού της σύμβασης σε έργα συγχρηματοδοτούμενα και ΣΔΙΤ, που επεκτείνονται και στους ΟΤΑ επίσης. Είναι προφανές ότι με τη ρύθμιση αυτή διευκολύνονται κυρίως οι μεγάλοι τεχνικοί όμιλοι που έχουν ήδη ή διεκδικούν τις σχετικές συμβάσεις στο πλαίσιο της εκχώρησης αρμοδιοτήτων του δημόσιου τομέα και ιδιωτικοποίησης λειτουργιών του κράτους για δρόμους, σκουπίδια, αεροδρόμια, λιμάνια κ.λπ. Ας σημειωθεί ότι αυτοί που ωφελούνται είναι αυτοί που μπορούν να εξασφαλίσουν –οι μόνοι ουσιαστικά σήμερα- και δάνεια από τις τράπεζες. 

Αν πράγματι θέλετε να αυξήσετε τη ρευστότητα και να πιάσει τόπο για έργα, πληρώστε τους απλήρωτους λογαριασμούς - «βουνό» στους μικρούς εργολάβους στους δήμους και στο δημόσιο που καθημερινά καταστρέφονται. 

 Όσον αφορά την παράγραφο 4, για την επέκταση μέχρι 30 Ιουνίου του 2013 των βεβαιώσεων εγγραφής στο μητρώο εργοληπτικών επιχειρήσεων των εταιριών τρίτης ως έβδομης τάξης, συμφωνούμε, αν και δεν αποτελεί οποιουδήποτε είδους λύση. 

Η κατάσταση είναι τραγική. Εκατοντάδες μικροεργολάβοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις σημερινές συνθήκες και έχουν κλείσει. Είναι φανερό ότι αν θέλετε όντως να δώσετε λύση, από τη μια θα πρέπει να αναθεωρηθούν προς τα κάτω τα κριτήρια αξιολόγησης και να αντικειμενοποιηθούν στις σημερινές συνθήκες, από την άλλη θα πρέπει να αναθερμανθεί ο κλάδος κατασκευής των υποδομών με αύξηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, ώστε να εξασφαλιστεί ο καθοριστικός του ρόλος στην αναπτυξιακή διαδικασία και να σταματήσει το ότι και τα μικρά και μεσαία έργα τα λυμαίνονται τελικά οι μεγάλοι τεχνικοί όμιλοι. 

Παράγραφος 5. Αφορά το στραγγαλισμό του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας μέσω της κατάργησης των μη δημόσιων και απολύτως ανταποδοτικών πόρων του 2% και 2‰ αντίστοιχα, που εισπράττει το ΤΕΕ από τους μελετητές και τους Συνδέσμους Εργοληπτών, οι οποίοι έχουν δηλώσει ότι δέχονται να συνεχίσουν να το καταβάλλουν, γιατί το καταβάλλουν έναντι νομικών και άλλων ανταποδοτικών υπηρεσιών. 

Οι πόροι αυτοί αποτελούν πάνω από το 60% των ετήσιων εσόδων του ΤΕΕ και χάρη σε αυτούς έχει τη δυνατότητα να ασκεί -και μάλιστα δωρεάν- το ρόλο του συμβούλου του ελληνικού κράτους για τεχνικά θέματα. Το ερώτημα είναι, θέλετε να διαλύσετε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, έναν ιστορικό φορέα που δρα από το 1923 στην Ελλάδα ως προς αυτό του το ρόλο και να το μετατρέψετε σε απλή επαγγελματική οργάνωση; Έτσι ώστε να μη σας ενοχλεί σε σχέση με τα καταστροφικά για το περιβάλλον και την οργανωμένη δόμηση σχέδιά σας, όπως αυτά αποτυπώνονται στο Τρίτο Άρθρο αυτού του νομοσχεδίου, που εισάγει μέχρι και ιδιωτική χωροταξία; 

Σκοπεύετε να ιδιωτικοποιήσετε τις λειτουργίες του θεσμικού τεχνικού συμβούλου του κράτους αντί πανάκριβων αναθέσεων σε μεγάλα ιδιωτικά τεχνικά γραφεία; Δώστε μας απαντήσεις, ώστε όχι μόνο εμείς, αλλά όλοι οι Βουλευτές να ξέρουν τι ακριβώς ψηφίζουν. Επίσης, να λάβετε υπ' όψιν σας ότι το ΤΕΕ έχει διακόσιους εξήντα εργαζόμενους. Αν επιμείνετε να το στραγγαλίσετε με αυτό τον τρόπο οικονομικά, σημαίνει ότι και αυτούς τους πετάτε στο δρόμο. 

Το προτεινόμενο Άρθρο Πέμπτο έχει σαν αποτέλεσμα να επιδεινωθεί η προσωπική τραγωδία δεκάδων χιλιάδων θυμάτων αυτοκινητιστικών ατυχημάτων και των οικογενειών τους, χωρίς οι ίδιοι να έχουν οποιαδήποτε ευθύνη επειδή χτυπήθηκαν από όχημα που η εταιρία του είχε κλείσει ή είχε ανακληθεί η άδειά της στη χώρα με τον υψηλότερο δείκτη αυτοκινητιστικών ατυχημάτων στην Ευρώπη. 

Είναι ξεκάθαρο ότι στις περιπτώσεις αυτές η ευθύνη βαραίνει αποκλειστικά από τη μια εταιρείες τύπου «ΑΣΠΙΔΑ» που ρήμαξαν τους πελάτες τους, και από την άλλη το κράτος και την Τράπεζα της Ελλάδας, που δεν άσκησαν τον εποπτικό τους ρόλο παρά μόνο όταν ήταν πολύ αργά για οτιδήποτε. 

 Η τροποποίηση-επαναδιατύπωση που κατέθεσε ο κύριος Υπουργός αργά χθες το βράδυ, μετά τα μεσάνυχτα, δεν τροποποιεί με κανένα ουσιώδη τρόπο την προτεινόμενη διάταξη. Το να επιδικάζετε στις οικογένειες θυμάτων θανατηφόρων τροχαίων, στη σύζυγο ή στο σύζυγο, στα παιδιά ή στη μάνα και στον πατέρα που έχασαν το παιδί τους, ποσό μέχρι 6.000 ευρώ αποτελεί εμπαιγμό, ενώ ακόμη μεγαλύτερο εμπαιγμό αποτελεί η παραπομπή τους για τα υπόλοιπα στον εκκαθαριστή της εταιρείας, όταν ο Πρόεδρος του Επικουρικού κ. Ζορμπάς μάς διαβεβαίωσε την προηγούμενη εβδομάδα -κατά τις ακροάσεις της Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής- ότι εδώ και δυο δεκαετίες δεν έχει προκύψει υπόλοιπο από αυτές τις εκκαθαρίσεις. Με άλλα λόγια, εδώ πρόκειται για νομοθετική κοροϊδία, γιατί αυτό το νομοθετείτε κιόλας. 

Είναι ντροπή επίσης να κουρεύονται οι αποζημιώσεις και να μπαίνει πλαφόν αποζημίωσης 100.000 για ανθρώπους που μπορεί να περάσουν όλη την υπόλοιπη ζωή τους κατάκοιτοι. Η προτεινόμενη νυχτερινή τροποποίηση με την πρόβλεψη αποζημίωσης για ορισμένες κατηγορίες αναπηρίας, που δεν αναφέρονται, αλλά θα οριστούν με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης -και τις διαθέσεις των δύο Υπουργείων τις ξέρουμε, μέχρι και στα επιδόματα των ΑΜΕΑ θέλουν να βάλουν χέρι και να τα κόψουν- σε ύψος πάνω από 100.000, που επίσης αυτό το ύψος μένει απροσδιόριστο και θα καθοριστεί από τους δυο Υπουργούς, δεν αλλάζει με οποιοδήποτε ουσιαστικό τρόπο την εικόνα. 

Απλώς με τις δυο παραπάνω τροποποιήσεις επιχειρείται από το Υπουργείο Οικονομικών ένας ελιγμός, ώστε να γίνει υφαρπαγή της ψήφου των Βουλευτών της τρικομματικής Συμπολίτευσης, που στην Επιτροπή είχαν δηλώσει όλοι, χωρίς εξαίρεση, αντίθετοι στη διάταξη. 

Όποιος από αυτούς αντιμετωπίσει τις τροποποιήσεις ως σανίδα σωτηρίας για να υπαναχωρήσει χρυσώνοντας το χάπι, θα έχει αποδείξει ότι η αντίθεσή του δεν πήγαζε από λόγους ουσίας, αλλά από δισταγμό να αντιμετωπίσει την κοινωνική κατακραυγή. Τι έγινε, αλήθεια, με τη θέση τους ότι το άρθρο θα πρέπει να αποσυρθεί και να επιστρέψει ως άρθρο ή χωριστό νομοσχέδιο μετά από διαβούλευση με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς; Πότε έγινε αυτή η διαβούλευση; 

Ως προς τις υπόλοιπες διατάξεις που μένουν και τυπικά ανέπαφες, ντροπή να μην αποζημιώνονται τα θύματα επειδή ο οδηγός προκάλεσε εσκεμμένο ατύχημα. Δυο φορές ντροπή να θεσπίζεται το ακατάσχετο των κεφαλαίων του επικουρικού για τελεσίδικες δικαστικές υποθέσεις, μετατρέποντας έτσι το σοβαρό οικονομικό έλλειμμα του ταμείου σε ακόμα σοβαρότερο δικαιϊκό έλλειμμα.

 Η λογική αυτή οδηγεί να πληρώσουν αυτοί που δεν έχουν καμία ευθύνη, αποκλειστικά για ταμειακούς εισπρακτικούς λόγους. Κι ούτε λύνει το πρόβλημα του ταμείου, το οποίο σε λίγο θα αναπαραχθεί. Αν θέλατε πράγματι να δράσετε άμεσα, ακόμα και τώρα λέω στην Κυβέρνηση να αποσύρει το άρθρο. Λέω επίσης στους Βουλευτές, αν δεν το κάνει, να το καταψηφίσουν.

 Είναι ντροπή να μείνουν αβοήθητοι άνθρωποι και οικογένειες που δεν έχουν καμία ευθύνη. 

 Για το πρόβλημα προστασίας της ανθρώπινης ζωής αλλά και το πρόβλημα του Ταμείου, πάρτε μέτρα για τη μείωση των τελών κυκλοφορίας, για τη μείωση των ασφαλίστρων, για τη μείωση του κόστους του μικρομεσαίου αυτοκινήτου ως τεκμηρίου. Τότε θα μπορείτε να έχετε ουσιαστική άνοδο των εσόδων που προέρχονται από το σοβαρό ορισμό των ανασφάλιστων αυτοκινήτων, που σήμερα κυκλοφορούν. Θα έχετε ουσιαστική άνοδο των εσόδων από το ποσοστό επί των ασφαλίστρων και για το Ταμείο, ενώ οι άνθρωποι θα εξακολουθήσουν να καλύπτονται. 

Θα μου επιτρέψετε να καταθέσω δήλωση του Προέδρου της Ολομέλειας Προέδρων Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδας για την τροποποίηση που κατατέθηκε χθες βράδυ. Νύχτα την έβγαλε ο άνθρωπος. 

 (Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κ. Όλγα-Νάντια Βαλαβάνη καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής) 

Σχετικά με την εξίσωση των φόρων πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης, η προωθούμενη εξίσωση αναδεικνύει τη βαρβαρότητα της ασκούμενης μνημονιακής πολιτικής σε όλο το μεγαλείο της, κάνοντας το πετρέλαιο θέρμανσης το τέταρτο πιο ακριβό στην Ευρώπη μετά την τιμή του στην Ουγγαρία, τη Δανία και τη Σουηδία. Και εμείς, όπως ξέρετε, δε είμαστε ακριβώς Σκανδιναβία. Την ίδια στιγμή η Ελλάδα καταλαμβάνει σήμερα μια από τις πρώτες θέσεις σε ό,τι αφορά στα επίπεδα φτώχειας στην Ευρώπη. 

Η ρύθμιση αυτή θα γίνει η αιτία να παγώσουν φέτος το χειμώνα εκατομμύρια άνθρωποι τόσο στις πολυκατοικίες των αστικών κέντρων όσο και στα χωριατόσπιτα στα βουνά, ανάμεσά τους ηλικιωμένοι, άρρωστοι, μωρά, μικρά παιδιά. 

Γίνεται επίσης αιτία ανυπολόγιστης πραγματικά οικολογικής καταστροφής, μέσω της παράνομης υλοτομίας, φέρνοντας στο προσκήνιο διλήμματα που υποτίθεται θα έπρεπε να έχουν ξεπεραστεί και επιλογές ανάμεσα στην επιβίωση των ζωντανών ανθρώπων και την επιβίωση της φύσης. 

Είναι πρόσχημα ότι όλα αυτά γίνονται για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου από την στιγμή που μένει ανέπαφο και μεγαλώνει, μάλιστα, η διαφορά με το ναυτιλιακό πετρέλαιο που είναι αφορολόγητο. Υπάρχουν συγκεκριμένα μέτρα που μπορείτε να πάρετε αν αφήσετε απ’ έξω την τεράστια «πόρτα» που είναι το ναυτιλιακό πετρέλαιο. Μπορείτε να κάνετε τους ελέγχους που δεν κάνετε, μπορείτε να τοποθετήσετε GPS στα βυτιοφόρα, ιχνηθέτες στα καύσιμα, να απαγορεύονται τα «λευκά» βυτιοφόρα, τα χωρίς σήμα της εταιρείας. Μπορείτε να ενισχύσετε τους τραγικά υποστελεχωμένους ελεγκτικούς μηχανισμούς. Γιατί δεν τα κάνετε όλα αυτά, για να μπορέσει ο κόσμος να ζεσταθεί αυτό το χειμώνα; Προφανώς γιατί μπορεί να υπάρχουν και μνημονιακές δεσμεύσεις που δεν είναι καθαρές σε όλους μας. 

Σχετικά με τις ρυθμίσεις της τροπολογίας «σκούπας», που είναι 18, ρυθμίζοντας πληθώρα διαφορετικών θεμάτων… 

(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή) Θα μου δώσετε τουλάχιστον τον ίδιο χρόνο με τον κ. Τζαμτζή και από εκεί και πέρα… 


ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Γιατί διαμαρτύρεστε. Καταλάβατε διαφορετική πρόθεση; 

ΟΛΓΑ-ΝΑΝΤΙΑ ΒΑΛΑΒΑΝΗ: Άκουσα το σήμα. 

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Αυτόματα χτυπάει. Είναι ρυθμισμένο έτσι. Δεν το προλαβαίνω. 

ΟΛΓΑ-ΝΑΝΤΙΑ ΒΑΛΑΒΑΝΗ: Δεν είναι σωστό να μιλάει με άγχος ο εισηγητής. επειδή είναι σίγουρος ότι δε θα προλάβει να καλύψει όλα τα θέματα. 

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Συνεχίστε. Δε θα αγχωθείτε. 

 ΟΛΓΑ-ΝΑΝΤΙΑ ΒΑΛΑΒΑΝΗ: Συνεχίζω για την ουσία των προτεινόμενων διατάξεων, που αφορούν ούτε λίγο ούτε πολύ 8 διαφορετικά υπουργεία και 18 διαφορετικά θέματα. 

Πρώτον, η διάταξη στην παράγραφο 1 είναι ουσιαστικά «φωτογραφική» ως προς το β’ μέρος της, γιατί πάει να καλύψει αυτό που έγινε με την Αγροτική Τράπεζα. Ως προς το πρώτο μέρος της, όμως, προνοεί για ανάλογες κινήσεις με αυτές της Αγροτικής από μεριάς της Τράπεζας της Ελλάδας και στο μέλλον, γιατί έχει να κάνει με τον τρόπο περάσματος των περιουσιακών στοιχείων μιας τράπεζας σε άλλη. Δε συμφωνούμε. Την καταψηφίζουμε. 

Δεύτερον. Η επιμήκυνση της διάρκειας αποπληρωμής των δανείων που έχουν λάβει από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, η μείωση του επιτοκίου και η περίοδος χάριτος, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης μας βρίσκουν σύμφωνους, αν και κάποιος υπολόγισε ότι αφορούν μόνο στο 11% των περιπτώσεων. Ξέρετε ότι οι Δήμοι είναι στραγγαλισμένοι. Πνίγονται. Είναι έτοιμοι να αρχίσουν να κλείσουν ο ένας μετά τον άλλον οι δήμοι σήμερα. Με άλλα λόγια, συμφωνούμε μεν, αλλά αποτελεί «ασπιρίνη». 

Παράγραφος 3: οι ρυθμίσεις για την λήξη της θητείας, τον τρόπο επιλογής, τη διάρκεια της θητείας, την προκήρυξη των θέσεων, το συμβόλαιο αποδοτικότητας των προϊσταμένων οργανικών μονάδων, τμημάτων υποδιεύθυνσης και διεύθυνσης του Υπουργείου Οικονομικών, δε μας βρίσκουν σύμφωνους. Η ανασυγκρότηση των φορολογικών υπηρεσιών είναι απολύτως αναγκαία, όπως είπαμε και πριν σχετικά με το πετρέλαιο θέρμανσης. Πρέπει όμως να γίνει με σταθερούς κανόνες και αντικειμενικά κριτήρια, και όχι μ’ αυτόν τον τόσο διαβλητό τρόπο. 

Τέσσερα. Για το θέμα των λεωφορειακών γραμμών θα πρέπει να έρθει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο και να μην αποκλείεται η ΤΡΕΝΟΣΕ, που την πέταξαν έξω απ’ αυτές τις γραμμές, γιατί είχε φτηνότερα απ’ ότι τα ΚΤΕΛ εισιτήρια. Συμφωνούμε για την παράταση. 

Πέντε. Η κατάργηση της κατώτερης αμοιβής για την ενεργειακή επιθεώρηση υποτίθεται ότι είναι σε όφελος των καταναλωτών. Έτσι τουλάχιστον εμφανίζεται. Είναι όμως βέβαιο ότι ανοίγει το δρόμο για την ανάπτυξη μηχανισμών βιομηχανίας έκδοσης τυπικών πιστοποιητικών ενεργειακής απόδοσης. Δηλαδή, αχρηστεύει όλη τη σχετική ρύθμιση του Υπουργείου Περιβάλλοντος. Καταψηφίζουμε.

 Έκτο. Το θέμα της εισφοράς υπέρ του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης των πρατηριούχων υγρών καυσίμων να ρυθμιστεί αφού πρώτα γίνει αναλογιστική μελέτη. Να αποσυρθεί μέχρι τότε. 

Έβδομο. Είμαστε υπέρ μιας ενιαίας δημόσιας και δωρεάν πρωτοβάθμιας περίθαλψης. Η ρύθμιση αυτή, που βάζει με το ζόρι -και κατά παράβαση του νόμου που έδινε περιθώριο μέχρι τις 31/12/2012 στα Ταμεία που είχαν μείνει απ’ έξω- στον ΕΟΠΥΥ, γίνεται όχι για να αποκαταστήσει την ισότητα στην παροχή πρωτοβάθμιας περίθαλψης μεταξύ των Ελλήνων πολιτών, αλλά κατ’ επιταγή της Τρόικας για να κλείσουν, με τη λεηλασία των αποθεματικών των εκτός ΕΟΠΥΥ Ταμείων που στέκονταν ακόμα στα πόδια τους, μερικές τρυπούλες μόλις του ΕΟΠΥΥ. Φυσικά θα οδηγήσει στη γενικευμένη υποβάθμιση της πρωτοβάθμιας υγείας. Δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε μ’ αυτό. 

Θέλω να καταθέσω υπόμνημα της ΟΤΟΕ που αφορά στα τρία ταμεία των τραπεζοϋπάλληλων, οι οποίοι είχαν προλάβει μέχρι και να συμμορφωθούν και με τις διατάξεις του νόμου για να μπορούν να σταθούν μόνοι τους. Δηλαδή, ουσιαστικά παραβιάζετε το νόμο που ψηφίσατε την άνοιξη. 

(Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κ. Όλγα-Νάντια Βαλαβάνη καταθέτει για τα Πρακτικά τα προαναφερθέντα έγγραφα, τα οποία βρίσκονται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής) 

Οχτώ. Η ρύθμιση της παραγράφου 8 κινείται στην λογική περιστολής φαρμακευτικής δαπάνης και φαίνεται κατ’ αρχήν τουλάχιστον –γιατί δεν προλάβαμε να το ψάξουμε με ουσιαστικό τρόπο, όπως καταλαβαίνετε, μέσα στα ελάχιστα εικοσιτετράωρα - να στρέφεται κατά των φαρμακευτικών εταιρειών. Αν είναι έτσι, δεν έχουμε κατ’ αρχήν αντίρρηση. Θα παρακολουθήσουμε όμως στενά την εφαρμογή της, γιατί υπάρχουν πάντα βάσιμες υποψίες, με βάση την προηγούμενη εμπειρία ότι τελικά όλα αυτά καταλήγουν σε βάρος των ασθενών που χρειάζονται τα φάρμακά τους.

 ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Τα υπόλοιπα στη δευτερολογία σας. 

ΟΛΓΑ-ΝΑΝΤΙΑ ΒΑΛΑΒΑΝΗ: Δευτερολογία χωρίς να έχω τοποθετηθεί στα άρθρα 9 ως 18 στην πρωτολογία;  

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Καλύψτε και το χρόνο σας. Προχωρήστε. 

ΟΛΓΑ-ΝΑΝΤΙΑ ΒΑΛΑΒΑΝΗ: Με την διάταξη της παραγράφου 9 διπλασιάζεται η συμμετοχή των ασφαλισμένων του ΟΓΑ για υγειονομική περίθαλψη. Αυτό ισοδυναμεί με το ύψος μιας σύνταξης ΟΓΑ το χρόνο. Είναι αίσχος πραγματικά στις σημερινές συνθήκες και παίρνοντας υπόψη και όλα τα άλλα που έρχονται, ότι κόβονται, απ’ ότι φαίνεται, ακόμα και οι συντάξεις του ΟΓΑ. Εννοείται ότι δεν το ψηφίζουμε. 

Δέκα. Συμφωνούμε να δοθεί χρονική παράταση για την ισχύ των διμερών συμφωνιών για την επιθεώρηση των πλοίων προκειμένου να μην υπάρξουν προβλήματα για τα νησιά, τους ναυτικούς και για τα ίδια τα πλοία. Αλλά να επισημάνω –δεν έχω χρόνο να πω τίποτα παραπέρα- ότι η αιτιολογία στην αιτιολογική έκθεση γιατί γίνεται αυτό, για να μην πω για την ανικανότητα των κρατικών μηχανισμών, είναι ψευδής. 

Ενδέκατον, με τη διάταξη της παραγράφου 11 περιορίζεται βίαια ο χρόνος της διαβούλευσης επί των νομοσχεδίων από είκοσι μία μέρες σε δέκα και ακόμη λιγότερες με απόφαση της Διάσκεψης των Προέδρων, προκειμένου η παραγωγή νόμων και η εκποίηση της δημόσιας περιουσίας να γίνεται με γρηγορότερους ρυθμούς. Είμαστε κάθετα αντίθετοι. 

Δωδέκατον, με τις διατάξεις της παραγράφου 12 τρεις εκτάσεις με κτήρια στο πρώην Αεροδρόμιο του Ελληνικού, που ανήκουν η μία στον ΕΟΤ, η δεύτερη στην Περιφέρεια Αττικής και η τρίτη στα ΕΛΤΑ, συνολικά πάνω από διακόσιες χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα δομημένου χώρου, ανάμεσά τους και τα κτήρια του πρώην Ανατολικού Αερολιμένα, περιέρχονται στο Ελληνικό Δημόσιο και από εκεί στο ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή στο «Ταμείο Ξεπουλήματος της Δημόσιας και της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου», ενώ θεσπίζονται και μια σειρά από άλλες ρυθμιστικές διατάξεις και προβλέψεις, πολεοδομικές και ρυμοτομικές, προκειμένου να ικανοποιηθούν πλήρως και εκ των προτέρων οι επιθυμίες των επενδυτών. Η θέση μας για το Ελληνικό είναι γνωστή. Καταψηφίζουμε τη διάταξη. 

Συμφωνούμε με τη διάταξη του εδαφίου α΄ της παραγράφου 13, που ακυρώνει τη μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Βέβαια, το κάνει αυτό, γιατί δεν ήταν σωστή η «ταυτότητα» του κτηρίου και αμέσως παρακάτω, τη διορθώνει και φέρνει το κτήριο πίσω στο ΤΑΙΠΕΔ. Με την υπόλοιπη παράγραφο, όπως καταλαβαίνετε, διαφωνούμε πλήρως και καταψηφίζουμε. 

Το ίδιο συμβαίνει στην παράγραφο 14 με το Υπουργείο Παιδείας. Γι’ αυτό είμαστε σύμφωνοι με το πρώτο εδάφιο, που ακυρώνει τη μεταβίβαση του στο ΤΑΙΠΕΔ και διαφωνούμε με το άλλο, που το ξαναφέρνει πίσω διορθωμένο. 

Το ίδιο ισχύει και για την παράγραφο 15, που αφορά το Υπουργείο Υγείας. Καλά ξεπουλήματα γενικώς, το ένα πίσω από το άλλο τα Υπουργεία! 

Με την παράγραφο 16 έχουμε δήθεν καθιέρωση διαφανέστερων διαδικασιών για το ΤΑΙΠΕΔ. Είναι γνωστή η θέση μας για το ΤΑΙΠΕΔ. Κατά συνέπεια, δεν συμφωνούμε. 

Με την παράγραφο 17 τροποποιούνται και εκσυγχρονίζονται παραπέρα οι διατάξεις μισθώσεων με τη μέθοδο της χρηματοδοτικής μίσθωσης, προφανώς επειδή δεν έχει περισταλεί και είναι μόνο προσωρινή η απόσυρση του άρθρου 5Α και ετοιμάζεται να μαζέψει το Δημόσιο τα πάντα για να περάσουν στο ΤΑΙΠΕΔ, όσον αφορά τις ιδιοκτησίες των Ταμείων, των Πανεπιστημίων, των Νοσοκομείων, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης με τη μέθοδο του «sale and lease-back». Το καταψηφίζουμε. 

Όσον αφορά την παράγραφο 18, είμαστε από θέση αρχής υπέρ του να παρέχει τις αναγκαίες νομικές υπηρεσίες στο Δημόσιο το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, αφού αυτός είναι ο θεσμικός του ρόλος, και όχι οι διάφορες εγχώριες και αλλοδαπές πανάκριβες νομικές εταιρείες, όπως γίνεται συστηματικά τα τελευταία χρόνια. Ξέρετε ότι πολλά από τα νομοσχέδια που έρχονται εδώ τα έχουν γράψει αυτές οι ίδιες οι εταιρείες. 

Για όλους αυτούς τους λόγους, φυσικά, δεν συμφωνούμε και πιστεύουμε ότι κάθε άνθρωπος καλής θέλησης μπορεί να καταλάβει όχι μόνο γιατί καταψηφίζουμε όλα τα άρθρα και την τροπολογία-«σκούπα» του κ. Στουρνάρα σ’ αυτό το νομοσχέδιο, αλλά και γιατί ζητήσαμε ως προς τα άρθρα ονομαστική ψηφοφορία. 

Επίσης, καταθέτω στα Πρακτικά μια κοινή δήλωση εννέα οργανώσεων που υπερασπίζονται τα θύματα των τροχαίων και αγωνίζονται για την οδική ασφάλεια ενάντια στη ρύθμιση για το Επικουρικό. 

 Σας ευχαριστώ. (Στο σημείο αυτό η Βουλευτής κ. Όλγα-Νάντια Βαλαβάνη καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στο αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής) 

(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ)
Eισήγηση για το σ/ν του Υπ. Οικονομικών για την καταργηση του ελαχιστου ποσοστου του Δημοσίου στις ΔΕΚΟ(25.10.2012) (Πρακτικά) Eισήγηση για το σ/ν του Υπ. Οικονομικών για την καταργηση του ελαχιστου ποσοστου του Δημοσίου στις ΔΕΚΟ(25.10.2012) (Πρακτικά) Reviewed by Νάντια Βαλαβάνη on 8:16:00 μ.μ. Rating: 5