Δευτέρα 8.5.2017 στις 8.30 μ.μ συζήτηση με τη Νάντια Βαλαβάνη με θέμα «Ο Μπρεχτ στην Αμερική» πριν από την θεατρική παράσταση « Η δίκη του Μπρεχτ «της Ομάδας πείρα(γ)μα σε σύνθεση κειμένων και σκηνοθεσία Αγγελικής Κασόλα. Η συζήτηση εντάσσεται στον κύκλο «Ένας Μάης για τον Μπρεχτ στο «ΤΡΙΚΥΚΛΟ Upstage»

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Η ομάδα πείρα(γ)μα σας προσκαλεί τη Δευτέρα,  8 Μαϊου 2017 στις 8.30 στο αφιέρωμα

«Ένας Μάης για τον Μπρεχτ» στο ΤΡΙΚΥΚΛΟ Upstage




με αφορμή τη συμπλήρωση εξήντα χρόνων από το θάνατο του γερμανού

 δραματουργού, ποιητή και διανοητή Μπέρτολτ Μπρεχτ

Θα μιλήσει η συγγραφέας Νάντια Βαλαβάνη με θέμα «Ο Μπρεχτ στην
 Αμερική»Θα ακολουθήσει απόσπασμα από τη θεατρική παράσταση  της ομάδας πείρα(γ)μα «Η Δίκη του Μπρεχτ» στην Επιτροπή Αντιαμερικανικών Ενεργειών του Κογκρέσου σε σύνθεση κειμένων και σκηνοθεσία Αγγελικής Κασόλα και η βραδιά θα ολοκληρωθεί με ανοιχτή συζήτηση με το κοινό.

Απαραίτητη η τηλεφωνική κράτηση στο: 210 9232384

Είσοδος ελεύθερη με ελεύθερη συνεισφορά για τη θεατρική παράσταση


Διεύθυνση: Γεωμέτρου και Πυθέου γωνία, Ν. Κόσμος, Στάση μετρό: Αγ. Ιωάννης, Τηλ. 210 9232 384




ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα,  2 Μαΐου 2017

«Ένας Μάης για τον Μπρεχτ» στο ΤΡΙΚΥΚΛΟ Upstage
αφιερωμένος στην ελευθερία του λόγου

Η θεατρική ομάδα πείρα(γ)μα με αφορμή τη συμπλήρωση εξήντα χρόνων από το θάνατο του Γερμανού δραματουργού, ποιητή και διανοητή Μπέρτολτ Μπρεχτ και την παράστασή της «Η ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΜΠΡΕΧΤ» -που παρουσίασε  με επιτυχία όλο το φετινό χειμώνα για πρώτη φορά από σκηνής το πλήρες πρακτικό της ανάκρισης του πρόσφυγα συγγραφέα στις ΗΠΑ από την Επιτροπή Αντιαμερικανικών Ενεργειών του Κογκρέσου καθώς και τμήματα του φακέλου του από το FBI-,   αφιερώνει στον συγγραφέα τέσσερις Δευτέρες του Μαΐου 2017 διοργανώνοντας ένα κύκλο εισηγήσεων, παραστάσεων και διαλόγου με τους θεατές της πάνω στη ζωή και το έργο ενός από τους αγαπημένους της δημιουργούς κι επικεντρώνοντας στο θέμα της ελευθερίας του λόγου που προκύπτει από τις προσωπικές περιπέτειες του συγγραφέα καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής και της δημιουργίας του, με τη ματιά στραμμένη από το χθες στο σήμερα.

Το πρόγραμμα θα ξεκινάει κάθε Δευτέρα στις 20.30 με μία 20λεπτη εισήγηση από προσκεκλημένους ομιλητές που θα φωτίσουν διαφορετικές πτυχές του πολύπλευρου αυτού συγγραφέα, θα συνεχίζει με ένα απόσπασμα από τη θεατρική παράσταση της ομάδας πείρα(γ)μα «Η ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΜΠΡΕΧΤ» σε σύνθεση κειμένων/σκηνοθεσία Αγγελικής Κασόλα και θα ολοκληρώνεται με ανοιχτή συζήτηση με τους θεατές στο φιλόξενο χώρο του ΤΡΙΚΥΚΛΟ UpStage που φιλοξενεί τα τέσσερα τελευταία χρόνια την ομάδα πείρα(γ)μα. (Διεύθυνση: Γεωμέτρου και Πυθέου γωνία, Ν. Κόσμος, Στάση μετρό: Αγ. Ιωάννης, Τηλ. 210 9232 384)

 «ΕΝΑΣ ΜΑΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΠΡΕΧΤ» / ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:

Δευτέρα, 8 Μαΐου 2017, 20:30
Νάντια Βαλαβάνη : «Ο Μπρεχτ στην Αμερική»
Απόσπασμα από την παράσταση «Η Δίκη του Μπρεχτ»
Ανοιχτή συζήτηση με το κοινό

Δευτέρα,  15 Μαΐου 2017, 20:30
Αγγελική Κασόλα: «Ο Μπρεχτ μέσα από τα αρχεία του FBI»
Απόσπασμα από την παράσταση «Η Δίκη του Μπρεχτ»
Ανοιχτή συζήτηση με το κοινό

Δευτέρα 22 Μαΐου 2017, 20:30
Φωτεινή Λαμπρίδη, Περικλής Κοροβέσης: «Εμπειρίες καταστολής»
Απόσπασμα από την παράσταση «Η Δίκη του Μπρεχτ»
Ανοιχτή συζήτηση με το κοινό

Δευτέρα 29 Μαΐου 2017, 20:30
Δημήτρης Καλτσώνης: «Πέντε δυσκολίες για να πει κανείς την αλήθεια»
Απόσπασμα από την παράσταση «Η Δίκη του Μπρεχτ»
Ανοιχτή συζήτηση με το κοινό

ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ:  INFO WAR, 105.5 ΣΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ




«ΕΝΑΣ ΜΑΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΠΡΕΧΤ» / ΟΙ ΟΜΙΛΗΤΕΣ







Η Νάντια Βαλαβάνη γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης στις 16 Αυγούστου 1954. Είναι συγγραφέας και οικονομολόγος, πρ. αν. Υπουργός Οικονομικών. Από χρόνια μελετά το έργο του Μπέρτολτ Μπρεχτ. Σχετικά σημειώματα και δοκίμια της έχουν δημοσιευτεί σε λογοτεχνικά και επιστημονικά ελληνικά και διεθνή περιοδικά. Έχει συμμετάσχει σε διεθνή Συμπόσια και ημερίδες για τον Μπρεχτ, ανάμεσα στα οποία και στο κεντρικό γεγονός για τα 50 χρόνια από το θάνατο του, που οργάνωσε η Διεθνής Ένωση για τον Μπρεχτ το 2006 στην γενέτειρα του, το Άουγκσμπουργκ της Βαυαρίας, με θέμα «O Μπρεχτ και ο θάνατος», με ανακοίνωση της για τα διδακτικά θεατρικά έργα. Είχε την ιδέα, οργάνωση και επιμέλεια του βιβλίου Μπέρτολτ Μπρεχτ – Κριτικές προσεγγίσεις (Στάχυ 2002 και Πολύτροπο 2004), μιας διεθνούς έκδοσης με δοκίμια για τον Μπρεχτ, ένα δικό της και 15 γνωστών ειδικών, πανεπιστημιακών από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, αλλά και μεγάλων καλλιτεχνών, όπως η Γκιζέλα Μάι και οι τότε βοηθοί σκηνοθέτες του Μπρεχτ στο Μπερλίνερ Ανσάμπλ, Μ. Βέκβερτ και Κ. Βέμπερ. Το βιβλίο έχει συμπεριληφθεί ως διδακτικό εγχειρίδιο στη βιβλιογραφία μαθημάτων στα Τμήματα Θεατρολογίας των Πανεπιστημίων Αθηνών, Πατρών και Θεσσαλονίκης. Έχει μεταφράσει ποιήματα του Μπρεχτ (Σύγχρονη Εποχή), δύο βιβλία με διηγήματα του (Καστανιώτης), το διδακτικό θεατρικό έργο Η εξαίρεση και ο κανόνας (Ομάδα Σύγχρονης Τέχνης του Γιάννη Καλατζόπουλου, θεατρική σεζόν 1998-1999), καθώς και λογοτεχνικά και παιδικά βιβλία (εκδόσεις Καστανιώτη και Πατάκη). Είχε την ιδέα και ανέβασε, σε συνεργασία μ’ εξαιρετικούς καλλιτέχνες, πέντε διαλέξεις- μουσικές παραστάσεις για τον Μπρεχτ και τους συνθέτες του μεταξύ 2003-2010.



H σκηνοθέτις Αγγελική Κασόλα γεννήθηκε το 1972 στην Αθήνα. Σπούδασε Θέατρο, Κινηματογράφο και Τηλεόραση στο Πανεπιστήμιο της Γλασκόβης (1990-94) απ’ όπου και τιμήθηκε με τη Διεθνή Υποτροφία Σκηνοθεσίας 1994-95. Ίδρυσε το «Πρώτο Διεθνές Φεστιβάλ Πανεπιστημιακού Θεάτρου της Μεγάλης Βρετανίας – I.F.U.T. ‘95» υπό την αιγίδα του Σον Κόννερυ, φεστιβάλ του οποίου είχε και την Καλλιτεχνική Διεύθυνση. Επέστρεψε στην Ελλάδα το 2004 μετά από διεθνείς υποτροφίες και διακρίσεις για τη δουλειά της στο εξωτερικό (Ιταλία, Σκωτία, Αμερική) και αποτέλεσε ιδρυτικό μέλος της ομάδας πείρα(γ)μα για την οποία σκηνοθετεί και φέρει την καλλιτεχνική ευθύνη από το 2008 μέχρι σήμερα, έχοντας στο ιστορικό της κοντά στις είκοσι σκηνοθεσίες. Ερεύνησε επισταμένα για τέσσερα χρόνια την περίοδο της ζωής του Μπρεχτ στην Αμερική (1941-1947) μέσα από τη μελέτη της σχετικής βιβλιογραφίας, το φάκελο του Μπρεχτ στο FBI   καθώς και των πολυσέλιδων  αρχείων που δόθηκαν στη δημοσιότητα από τα αρχεία των ψυχροπολεμικών δικών της Επιτροπής Αντιαμερικανικών Ενεργειών ειδικά εκείνες που αφορούσαν στο «κυνήγι μαγισσών» εντός της Κινηματογραφικής Βιομηχανίας του Χόλλυγουντ, καθώς και των φακέλων πολλών καλλιτεχνών που, όπως και ο Μπρεχτ, βρέθηκαν στο στόχαστρο του FBI. ‘Εχει δημοσιεύσει μικρό τμήμα αυτής της έρευνας στο περιοδικό ΦΟΥΑΓΙΕ. Αποτέλεσμα της έρευνας αυτής είναι η παράσταση «Η ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΜΠΡΕΧΤ». Διδάσκει θέατρο τα τελευταία εικοσιδύο χρόνια σε ηθοποιούς και μη ηθοποιούς. Είναι μέλος της Εταιρείας Σκηνοθετών.



Η δημοσιογράφος Φωτεινή Λαμπρίδη Γεννήθηκε στις ΗΠΑ τον Ιούλιο του 1975. Σπούδασε δημοσιογραφία και από το 1995 εργάζεται ως δημοσιογράφος σε έντυπα και ραδιοφωνικούς σταθμούς.
Ασχολήθηκε με το πολιτιστικό ρεπορτάζ στην εφημερίδα Εθνος και Εθνος της Κυριακής, στον ραδιοφωνικό σταθμό Πόλις 88.6 και στο περιοδικό Δίφωνο ως αρχισυντάκρια και συντάκτρια. Τα τελευταία πέντε χρόνια εργάζεται στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο 105.5".
Παράλληλα ασχολείται με την στιχουργική και έχει γράψει το ποιητικό κείμενο "Ανθίζω λίγο ακόμα" που εκδόθηκε το 2008 με τα σχέδια της Έλυας Ηλιάδη και τη μουσική του Κ. Λαμπρίδη.



Ο συγγραφέας Περικλής Κοροβέσης  γεννήθηκε το 1941 στο Αργοστόλι. Σπούδασε θέατρο με τον Δημήτρη Ροντήρη, σημειολογία με τον Roland Barthes και παρακολούθησε μαθήματα με τον P. Vidal Naquet στο Παρίσι. Από μικρή ηλικία μετείχε ενεργά στο μαχητικό δημοκρατικό κίνημα της Αριστεράς. Φυλακίστηκε και εξορίστηκε επί χούντας. Το πρώτο του βιβλίο, "Ανθρωποφύλακες" (1969), μεταφράστηκε σε πολλές γλώσσες. Εκτός από πεζά, έχει γράψει θέατρο, παιδικά και, τελευταία, ποίηση. Παράλληλα με τη συγγραφική του δραστηριότητα, διατηρεί μόνιμες στήλες στην "Ελευθεροτυπία" και στην "Εποχή' και στο περιοδικό "Γαλέρα". Μεταξύ 2007-2009 διετέλεσε βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στην Α' περιφέρεια Αθηνών.




Ο καθηγητής Δημήτρης Καλτσώνης είναι επικ. καθηγητής θεωρίας κράτους και δικαίου στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Διδάσκει στο Τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής, στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας και στο μεταπτυχιακό του Τμήματος Δημόσιας Διοίκησης του Παντείου. Διευθύνει το Σεμινάριο Κράτος και δίκαιο στον 21ο αιώνα (www.kratoskaidikaio.blogspot.com). Έχει δημοσιεύει τις ακόλουθες μονογραφίες: 1. Ο Τσε για το κράτος και την επανάσταση, Τόπος, 2012 2. Η κυβέρνηση της «Λαϊκής Ενότητας» στη Χιλή 1970-1973, ηλεκτρονική έκδοση Εργατικός Αγώνας, 2012 3. Το δίλημμα της Μπολιβαριανής Δημοκρατίας - Κράτος και δίκαιο στη Βενεζουέλα του Ούγκο Τσάβες, Ξιφαράς, 2010 4. Ελληνική Συνταγματική Ιστορία, τ. Ι 1821-1940, και ΙΙ 1941-2001, Ξιφαράς, 2009 5. Δίκαιο – κοινωνία - τάξεις, Σύγχρονη Εποχή, 2005 6. Το δικαστήριο από την πρωτόγονη κοινωνία στην αταξική, Σύγχρονη Εποχή, 2002 7. Κράτος   και ανενέργεια του νόμου, Αντ. Σάκκουλας, 1998 8. Τo Σύvταγμα στη λεvιvιστική σκέψη, Σύγχρovη Επoχή, 1997




Η ΟΜΑΔΑ ΠΕΙΡΑ(Γ)ΜΑ


Η θεατρική ομάδα πείρα(γ)μα με ιδρυτικό πυρήνα τους ηθοποιούς Γιάννη Καρούνη και Ειρήνη Μελά και τη σκηνοθέτιδα Αγγελική Κασόλα υπάρχει κι εξελίσσεται τα τελευταία 8 χρόνια ως ανεξάρτητη, αυτοχρηματοδοτούμενη, συνεργατική, επαγγελματική  θεατρική ομάδα με έδρα της την Αθήνα, έχοντας στο ιστορικό της 12 παραστάσεις για μικρούς και μεγάλους.  Την ομαδα απασχολεί η ζωντανή και διαδραστική σχέση που αναπτύσσεται επί σκηνής και από σκηνής μεταξύ ηθοποιών, σκηνικής πράξης και θεατή, καταργώντας τον 4ο τοίχο της σκηνής. Στοχεύει σε ένα πρωτοποριακό πολιτικό θέατρο που να είναι συνάμα και λαϊκό. Η διαρκής ερευνητική δουλειά αποτελεί την καθημερινότητα των μελών της ομάδας πείρα(γ)μα. Αναπτύσσει τη δική της μέθοδο δανειζόμενη ασκήσεις και πρακτικές από τη θεατρική πρωτοπορία του 20ουαιώνα κι επινοώντας άλλες.  Το θέατρο για την ομάδα πείρα(γ)μα είναι πολιτική πράξη. Τέτοια που να εμψυχώνει τους ανθρώπους σε κρίσιμες στιγμές της ζωής και να συντελεί στη δημιουργία αληθινών σχέσεων και δικτύων αλληλοϋποστήριξης. Θεωρεί ότι η θέση της θεατρικής τέχνης είναι μέσα στην κοινωνία κι αναζητά διαρκώς τρόπους ώστε αυτός ο διάλογος να έχει διάρκεια, να παράγει κοινές δράσεις και συνέργειες αλλά και καινούργιους θεατές για το θέατρο. Με το πρόγραμμά της «Θέατρο και Κοινωνία» εντάσσει σε θεατρικές παραστάσεις και εγκαταστάσεις μη ηθοποιούς από διαφορετικές κοινωνικές ομάδες, ηλικίες και συλλογικότητες αναζητώντας διαρκώς τρόπους ώστε αυτή η διάδραση  να έχει διάρκεια και να παράγει κοινές δράσεις και καλλιτεχνικό έργο.  Βραβεύτηκε με τον ‘Επαινο Αρχαίου Δράματος στα βραβεία Κάρολος Κουν 2013, για τη σκηνοθεσία της Αγγελικής Κασόλα στην παράστασή της ομάδας πείρα(γ)μα «Πλούτος» του Αριστοφάνη.



«ΕΝΑΣ ΜΑΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΠΡΕΧΤ» / «Η ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΜΠΡΕΧΤ» από την ομάδα πείρα(γ)μα

Mία πρωτότυπη θεατρική σύνθεση αποτέλεσμα μακροχρόνιας έρευνας πάνω στη δημόσια ανάκριση του Μπέρτολτ Μπρεχτ από την Επιτροπή Αντιαμερικανικών Ενεργειών του Κονγκρέσου τον Οκτώβριο του 1947.  Μία δίκη που θα ήταν κωμική αν δεν ήταν τόσο δραματικά επικίνδυνη... Για πρώτη φορά στην Ελλάδα τα πρακτικά της δίκης και αποσπάσματα από το φάκελο του συγγραφέα από το FBI στη θεατρική σκηνή.

Ξέφρενη παράσταση, με κωμικοτραγική διάθεση, αφιερωμένη στην υπεράσπιση της Ελευθερίας του Λόγου και τους πρόσφυγες όπου γης. Μία υπενθύμιση από τις σκοτεινές ημέρες του παρελθόντος για τις σκοτεινές ημέρες ενός μέλλοντος που ακόμα μπορεί και οφείλουμε να αποτραπεί...

Πολλοί δεν γνωρίζουν ότι ένας από τους σπουδαιότερους συγγραφείς του 20ου αιώνα, ο βαυαρός Μπέρτολτ Μπρεχτ (1898-1956), βρέθηκε στο στόχαστρο του FBI τα χρόνια της παραμονής του στις ΗΠΑ όπου κατέληξε κυνηγημένος από τον Χίτλερ (1941-1947), όπως και το ότι κλήθηκε να «καταθέσει ως μάρτυρας» στις 30 Οκτωβρίου 1947, στην διαβόητη Επιτροπή Αντιαμερικανικών Ενεργειών του Κογκρέσου (H.U.A.C), που παρέμεινε ενεργή με διάφορες παραλλαγές σε όλα τα χρόνια του Ψυχρού Πολέμου.

Ο Μπρεχτ, στη διάρκεια της ανάκρισης του, που διήρκεσε μία ώρα, και για την οποία έκανε πρόβες περίπου ένα μήνα, κατάφερε να εμφανιστεί συνεργάσιμος χωρίς όμως να δώσει ούτε ένα ενοχοποιητικό στοιχείο για τον εαυτό του, τους φίλους και τους συνεργάτες του, ενώ υπήρξαν στιγμές που κατάφερε να αποσπάσει και τα γέλια του ακροατηρίου, γελοιοποιώντας με το δικό του τρόπο τη διαδικασία. Την επόμενη ημέρα, στις 31 Οκτωβρίου του 1947, έφυγε από τις ΗΠΑ μαζί με την οικογένεια του χωρίς να τον πάρει είδηση το FBI, για να καταλήξει στην Ανατολική Γερμανία όπου πέθανε το 1956.

Ο Μπρεχτ έλαβε κλήτευση να παρουσιαστεί την ίδια ημέρα που κλήθηκαν άλλοι δέκα (10) καταξιωμένοι σεναριογράφοι, σκηνοθέτες, ηθοποιοί του Χόλλυγουντ, οι οποίοι αρνήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις της Επιτροπής σχετικά με τις πολιτικές και συνδικαλιστικές τους δράσεις, θέτοντας θέμα αντισυνταγματικότητας των εργασιών της Επιτροπής, αλλά και της ίδιας της ύπαρξής της. Για τη στάση τους αυτή, θεωρήθηκαν «εχθρικοί μάρτυρες, ασεβείς προς την Επιτροπή του Κονγκρέσου», στάση για την οποία απολύθηκαν από τη δουλειά τους και στη συνέχεια φυλακίστηκαν, μένοντας στην ιστορία ως «Οι Δέκα του Χόλυγουντ»- από τους αρχικά 19 που επρόκειτο να κληθούν.
Ο φάκελος του Μπρεχτ στο FBI πάνω στον οποίο βασίστικε το έργο της ανάκρισής του, αριθμεί περί τις 1000 σελίδες εκ των οποίων μόνο οι 369 έχουν δοθεί στη δημοσιότητα.
                                                                                                                             
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
«Η ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΜΠΡΕΧΤ»
Μετάφραση/Σύνθεση Κειμένων-Οπτικοακουστικού υλικού/Σκηνοθεσία: Αγγελική Κασόλα
Πρόεδρος Επιτροπής Παρνέλ/Ανακριτής Στρίπλιγκ: Ειρήνη Μελά
Μπέρτολτ Μπρεχτ/ Διερμηνέας: Γιάννης Καρούνης
Πράκτορας του FBI Χουντ: Παναγιώτης Διαμαντόπουλος
Μυστικός πράκτορας: Ορέστης Γεωργίου
Σκηνικά/Κοστούμια: Ευτυχία Μαρία Ροδοπούλου
Μουσική Επιμέλεια/Φωτισμοί: ομάδα πείρα(γ)μα
Τεχνική Διεύθυνση: Σταύρος Χασιώτης

Δευτέρα 8.5.2017 στις 8.30 μ.μ συζήτηση με τη Νάντια Βαλαβάνη με θέμα «Ο Μπρεχτ στην Αμερική» πριν από την θεατρική παράσταση « Η δίκη του Μπρεχτ «της Ομάδας πείρα(γ)μα σε σύνθεση κειμένων και σκηνοθεσία Αγγελικής Κασόλα. Η συζήτηση εντάσσεται στον κύκλο «Ένας Μάης για τον Μπρεχτ στο «ΤΡΙΚΥΚΛΟ Upstage» Δευτέρα 8.5.2017 στις 8.30 μ.μ συζήτηση με τη Νάντια Βαλαβάνη με θέμα «Ο Μπρεχτ στην Αμερική» πριν από την θεατρική παράσταση « Η δίκη του Μπρεχτ «της Ομάδας πείρα(γ)μα σε σύνθεση κειμένων και σκηνοθεσία Αγγελικής Κασόλα. Η συζήτηση εντάσσεται στον κύκλο «Ένας Μάης για τον Μπρεχτ στο «ΤΡΙΚΥΚΛΟ Upstage» Reviewed by Νάντια Βαλαβάνη on 5:48:00 μ.μ. Rating: 5