Νομοθετικό Έργο


  • Για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης

Την Παρασκευή 26.3.2015, ολοκληρώθηκε η εκούσια καταβολή ληξιπρόθεσμων οφειλών εκτός ρύθμισης που διήρκεσε οκτώ μέρες. Το τελικό ποσό που εισπράχθηκε φτάνει στα 147.034.038 εκατομμύρια ευρώ.
Το ποσό αυτό κατέβαλαν 151.124 φυσικά και νομικά πρόσωπα, καλύπτοντας 247.173 οφειλές. Στο πλαίσιο αυτό αποπλήρωσαν τις οφειλές τους συνολικά 68.748 φορολογούμενοι, καταβάλλοντας συνολικά 56.031,758, ευρώ.
Ευχαριστούμε θερμά το σύνολο των φορολογουμένων που συμμετείχαν στη ρύθμιση. Θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι υπήρξαν 35.000 φορολογούμενοι που κατέβαλαν έως 50 ευρώ και άλλοι 23.000 που κατέβαλαν από 50-100 ευρώ, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Γ.Γ.Δ.Ε που επισυνάπτονται.
Η σημαντική επιτυχία της “εισαγωγής” στη ρύθμιση έως 100 δόσεις που θα ανοίξει ηλεκτρονικά μετά  το Πάσχα, φαίνεται και από το γεγονός ότι όλες οι μέχρι σήμερα ρυθμίσεις ως προς το εφάπαξ ποσό  έχουν συνολικά αποφέρει 65,66 εκατομμύρια ευρώ.  
Εξίσου σημαντικό θεωρούμε επίσης το ότι υπήρξε καταβολή χρεών από τις δεκαετίες ΄70-’80-΄90, καθώς και μεταξύ 2001-2009, περιόδους όπου η εισπραξιμότητα θεωρείται μηδενική, ή  περίπου μηδενική.            
Ενώ το συνολικό ποσό που έχει εισπραχθεί από 25.000 περίπου φυσικά πρόσωπα,  από το σύνολο των μέχρι σήμερα ρυθμίσεων συμπεριλαμβανομένων και των δόσεων,  φτάνει  στα 184,86 εκατομμύρια ευρώ και αντιστοιχεί σε 191.934 οφειλέτες.

Ν.4320/2015: Ρυθμίσεις για τη λήψη άμεσων μέτρων για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, την οργάνωση της Κυβέρνησης και των Κυβερνητικών οργάνων και λοιπές διατάξεις.

Πρακτικά από την ομιλία στην Ολομέλεια 18.3.2015, κλικ εδώ.


  •   Για τη "ρύθμιση έως 100 δόσεις" και άλλες διατάξεις
Ν.4321/2015: Ρυθμίσεις για την επανεκκίνηση της οικονομίας.

Πρακτικά από την ομιλία στην Ολομέλεια 20.3.2015, κλικ εδώ.

Πρακτικά από την ομιλία στην Επιτροπή 19.3.2015, κλικ εδώ. 


  •  Για τους εργαζόμενους του ΟΔΙΕ
Ν. 4326/2015: Ν. 4326/2015: Επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας στον αθλητισμό και άλλες διατάξεις. 

Ομιλία στην Ολομέλεια, 7.5.2015, κλικ εδώ.


  •  Για τη βιωσιμότητα της «Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης Α.Ε.», τις ληξιπρόθεσμες οφειλές» και άλλες διατάξεις
 
Η νομοθετική ρύθμιση αναφέρεται κυρίως σε τροποποίηση Διατάξεων του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α 167), οι οποίες αφορούν εισοδήματα τα οποία αποκτήθηκαν κατά το οικονομικό έτος 2014, και συγκεκριμένα στις ακόλουθες:
-  Οι αποζημιώσεις για φυσικές καταστροφές στην αγροτική οικονομία, των οποίων προβλεπόταν φορολόγηση από το πρώτο  ευρώ με συντελεστή 13%, παραμένουν αφορολόγητες.
-   Οι αγροτικές επιδοτήσεις, των οποίων επίσης προβλεπόταν φορολόγηση από το πρώτο ευρώ με συντελεστή 13%,  παραμένουν αφορολόγητες έως ύψους 12.000 ευρώ. Με την πρόβλεψη αυτή καλύπτεται περισσότερο από το 90% των περιπτώσεων, επιτρέποντας έτσι να παραμείνει αφορολόγητο το σύνολο του εισοδήματος από επιδοτήσεις της μικρής και μεσαίας αγροτιάς.
-   Η προκαταβολή φόρου για τους αγρότες περιορίζεται στο μισό, δηλαδή από το προβλεπόμενο 55%, στο 27,5% και για τους νέους αγρότες από 27,5% σε 13,75%.
-   Ενοίκια, τα οποία έχουν παραμείνει ανείσπρακτα, δεν φορολογούνται εφόσον εκχωρηθούν στο Δημόσιο χωρίς αντάλλαγμα.
-   Στις επιχειρήσεις επαγγελματιών πρακτόρων παιχνιδιών πρόγνωσης της εταιρείας Ο.Π.Α.Π. Α.Ε.  παρέχεται η δυνατότητα ποσοστού έκπτωσης επί των πραγματοποιούμενων ακαθάριστων πωλήσεων τους ως πρόβλεψη επισφαλών απαιτήσεων, καθώς δεν προβλέπεται η δικαιολόγηση δαπανών που συνδέονται με τον τρόπο λειτουργίας τους.
-    Επανέρχεται στα φυσικά πρόσωπα έκπτωση, ύψους 2% επί του συνόλου του φόρου, για την εφάπαξ πληρωμή στις 31η Ιουλίου 2015 και των 3 δόσεων της οφειλής τους.
Στην τροπολογία προβλέπονται επίσης, μεταξύ και άλλων ρυθμίσεων, μέτρα, ώστε να μπορέσουν να ενταχθούν στη ρύθμιση έως 100 δόσεις φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις με  βεβαιωμένες ληξιπρόθεσμες οφειλές στη Φορολογική Διοίκηση, σε βάρος των οποίων έχει επιβληθεί κατάσχεση στα χέρια των πιστωτικών ιδρυμάτων.
Ν. 4328/2015: Κύρωση της από 27 Μαρτίου 2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγουσα ρύθμιση για τη βιωσιμότητα της «Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης Α.Ε.» και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές» (Α ' 35) και άλλες διατάξεις.

Ομιλία στην Ολομέλεια 12.5.2015, κλικ εδώ.
Ομιλία στην Ολομέλεια 13.5.2015, κλικ εδώ.


  •  Μίνι φορολογικό

Το μίνι φορολογικό νομοσχέδιο ρυθμίζει ζητήματα φορολόγησης περιστασιακά απασχολούμενων με πολύ χαμηλά ετήσια εισοδήματα, αγροτών και κατοίκων εξωτερικού ομογενών, ώστε να αποφευχθεί η υπερβολική φορολογική επιβάρυνση, που επέφερε ο νέος Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος, ο οποίος ψηφίστηκε το 2013, αλλά μετέθετε την εφαρμογή του για ένα χρόνο μετά και επομένως θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά φέτος για τα εισοδήματα του 2014.

Ειδικότερα προβλέπεται:

• Κατάργηση τεκμηρίων διαβίωσης κατοίκων εξωτερικού.
Επαναφορά φορολογικού καθεστώτος προηγούμενου ΚΦΕ (ν.2238/1994) για το οικονομικό έτος 2014 (χρήση 2013) και αποτροπή άδικης φορολόγησης κατοίκων εξωτερικού, κυρίως χιλιάδων Ελλήνων ομογενών, με βάση τις τεκμαρτές δαπάνες διαβίωσης (π.χ. δευτερεύουσα κατοικία, ΕΙΧ κ.λπ.). επειδή π.χ. απέκτησαν εισόδημα από τόκους καταθέσεων στη χώρα μας ύψους 1 ευρώ. Αντιμετώπιση αθρόας εκροής κεφαλαίων από τη χώρα μας που ανήκουν σε Έλληνες ομογενείς.

• Τρόπος φορολόγησης προστιθέμενης διαφοράς τεκμηρίων.
Η προστιθέμενη διαφορά τεκμηρίων του φορολογούμενου που έχει εισόδημα μόνο από κεφάλαιο (π.χ. τόκοι/μερίσματα/εκμίσθωση ακινήτων) ή/και υπεραξία κεφαλαίου (π.χ. μετοχές), φορολογείται με την κλίμακα των μισθωτών/συνταξιούχων (προσκόμιση αποδείξεων για απαλλαγή) και όχι με συντελεστή 26%+προκαταβολή επομένου έτους, εφόσον το τεκμαρτό του εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των 9.500 ευρώ.

• Περιστασιακά/ευκαιριακά απασχολούμενοι.
Το εισόδημα (εκτός από κεφάλαιο/υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου/αγροτική δραστηριότητα) έως 6.000 ευρώ και το τεκμαρτό εισόδημα έως 9.500 αυτής της κατηγορίας (άνεργοι, νοικοκυρές, φοιτητές, συμμετέχοντες σε προγράμματα εργασιακής εμπειρίας κ.λπ.) και εφόσον αυτοί δεν είναι επιτηδευματίες, δηλαδή δεν έχουν κάνει έναρξη εργασιών, αντιμετωπίζονται φορολογικά, για λόγους φορολογικής δικαιοσύνης, ως εισόδημα από μισθούς-συντάξεις υπολογιζόμενου του ποσού της μείωσης φόρου των 2.100 ευρώ (προσκόμιση αποδείξεων) και χωρίς να βεβαιώνεται προκαταβολή επόμενου έτους. Εάν το εισόδημα υπερβαίνει το ποσό των 6.000 ευρώ το υπερβάλλον ποσό υπάγεται στην κλίμακα της επιχειρηματικής δραστηριότητας, ενώ το ποσό των 6.000 ευρώ φορολογείται με την κλίμακα των μισθωτών. Κατά τον ίδιο τρόπο αντιμετωπίζεται και η περίπτωση των φορολογουμένων, που ιδίως λόγω της οικονομικής κρίσης διέκοψαν την άσκηση της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας, εφόσον το εισόδημα που απέκτησαν είναι εντός των ως άνω ορίων.

• Iδιοχρησιμοποίηση ή δωρεάν παραχώρηση αγροτικών εκτάσεων.
Δεν υπολογίζεται τεκμαρτό εισόδημα για τους ασκούντες ατομική αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα από ιδιοχρησιμοποίηση ή δωρεάν παραχώρηση αγροτικών εκτάσεων προς ανιόντες/κατιόντες/συζύγους.

Επίσης εισάγονται ρυθμίσεις για τροποποίηση του Κώδικα ΦΠΑ, με στόχο οι ελληνικές επιχειρήσεις να αντιμετωπιστούν ως τις ομοειδείς κοινοτικές και να έχουν τη δυνατότητα συμμετοχής με ίσους όρους στους διαγωνισμούς για την προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών για την κατασκευή αγωγών φυσικού αερίου(ΤΑΠ)και θεσπίζεται απαλλαγή από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης του φυσικού αερίου που χρησιμοποιείται ως πρώτη ύλη στην ελληνική βιομηχανία, απαλλαγή που εφαρμόζεται ήδη από την πλειοψηφία των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στο νομοσχέδιο επιλύεται νομοθετικά και το ζήτημα της απαλλαγής από φόρο δωρεάς των χρηματικών ποσών και τυχόν έκτακτων οικονομικών βοηθημάτων που καταβάλλονται στις οικογένειες των προσώπων που επλήγησαν από τη ναυτική τραγωδία του πλοίου Norman Atlantic, ενώ επαναπροσδιορίζονται  με το σωστό πλέον τρόπο τα καθαρά εισοδήματα και ο αναλογών φόρος για τα πρατήρια καπνοβιομηχανικών προϊόντων, για τη χρήση 2004.

• Ρύθμιση σχετικά με συμβολαιογράφους και τη προσκόμιση πιστοποιητικού ΕΝΦΙΑ.
Η προβλεπόμενη από την τροποποιούμενη διάταξη ακυρότητα των συμβολαίων μεταβίβασης της κυριότητας ή δικαιωμάτων επί ακινήτων χωρίς την προσκόμιση του πιστοποιητικού ΕΝΦΙΑ είναι σοβαρή συνέπεια, η οποία πλήττει τις συναλλαγές και είναι δυσανάλογη προς τον επιδιωκόμενο σκοπό. Με την προτεινόμενη ρύθμιση εξορθολογίζονται οι συνέπειες από τη μη προσκόμιση του πιστοποιητικού ΕΝΦΙΑ ή τις ελλείψεις ή σφάλματα του πιστοποιητικού αυτού. Για τον αυτό λόγο κρίνεται αναγκαία και η άρση της ακυρότητας των συμβολαίων που συνετάγησαν μέχρι την ισχύ του παρόντος νόμου, στα οποία έχει μεν επισυναφθεί πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ αλλά έχουν διαπιστωθεί παραλείψεις ή σφάλματα ως προς τα στοιχεία του ακινήτου που αναφέρονται σε αυτό. Επιπλέον, εξορθολογίζονται και τα επιβαλλόμενα πρόστιμα σε βάρος συμβολαιογράφων, υποθηκοφυλάκων κ.λπ. και καθορίζονται ανάλογα με την αξία του μεταβιβαζομένου ακινήτου ή δικαιώματος σε αυτό.

Ν.4330/2015: Τροποποίηση διατάξεων Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος και άλλες διατάξεις.


Ομιλία στην Ολομέλεια 15.6.2015, κλικ εδώ.
Νομοθετικό Έργο Νομοθετικό Έργο Reviewed by Νάντια Βαλαβάνη on 5:27:00 μ.μ. Rating: 5