Ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής επί της αρχής και επί του σχεδίου νόμου: «Κύρωση της από 27 Μαρτίου 2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγουσα ρύθμιση για τη βιωσιμότητα της «Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης Α.Ε.» και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές» (12.5.2015)


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ 
ΙΣΤ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ 
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ 
ΣΥΝΟΔΟΣ Α΄ 
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ Μ΄ 
 Τρίτη 12 Μαΐου 2015 








“Διακηρυγμένη θέληση της νομοθέτησης η απαλλαγή κατά ποσοστό από οτιδήποτε δεν αποτελούσε αρχική οφειλή ή αυτοτελές πρόστιμο» (12.5.2015)


Συζήτηση επί της αρχής των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών: «Κύρωση της από 27 Μαρτίου 2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγουσα ρύθμιση για τη βιωσιμότητα της «Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης Α.Ε.» και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές»


ΟΛΓΑ-ΝΑΝΤΙΑ ΒΑΛΑΒΑΝΗ (Αναπληρώτρια Υπουργός Οικονομικών): 

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, στις 21 Μαρτίου του 2015 ψηφίστηκε ο ν. 4321, με τον οποίον νομοθετήθηκε η ρύθμιση έως εκατό δόσεις με απαλλαγή κατά ποσοστό από προσαυξήσεις και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής. 

Διακηρυγμένη θέληση της νομοθέτησης ήταν η απαλλαγή κατά ποσοστό από οτιδήποτε δεν αποτελούσε αρχική οφειλή ή αυτοτελές πρόστιμο, προκειμένου να γίνει δυνατή η συμμετοχή όσο το δυνατόν περισσότερων από τα τρία εκατομμύρια εννιακόσιες χιλιάδες φυσικά και νομικά πρόσωπα -τα τριάμισι εκατομμύρια από τα οποία χρωστούσαν έως 3 εκατομμύρια ευρώ- και ταυτόχρονα η ρύθμιση όσο το δυνατόν μεγαλύτερου μέρους από το ληξιπρόθεσμο χρέος, προσκομίζοντας έσοδα για το κράτος μια τόσο δύσκολη, όπως όλοι ξέρουμε, εποχή. Γι’ αυτό και, μεταξύ άλλων, η ρύθμιση έως εκατό δόσεις της προηγούμενης κυβέρνησης απαλλάχτηκε από όλους τους εσωτερικούς περιορισμούς, τα προαπαιτούμενα πληρωμής για ένταξη και τον φραγμό του 1 εκατομμυρίου ευρώ. 

Μπήκε το ερώτημα τι ήταν αυτό που οδήγησε τις επόμενες μέρες στην προσθήκη του άρθρου 2 στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου. Μια μέρα μετά την ψήφιση του νόμου, στις 22 Μαρτίου, εφημερίδα που πρόσκειται στη Νέα Δημοκρατία κυκλοφορούσε με πρωτοσέλιδο τίτλο και αφιέρωμα μέσα «Παγίδα φόρου μπλοκάρει τη ρύθμιση-εξπρές». Το καταθέτω για τα Πρακτικά. 

(Στο σημείο αυτό η Αναπληρώτρια Υπουργός Οικονομικών κ. Όλγα-Νάντια Βαλαβάνη καταθέτει για τα Πρακτικά το προαναφερθέν δημοσίευμα, το οποίο βρίσκεται στο Αρχείο του Τμήματος Γραμματείας της Διεύθυνσης Στενογραφίας και Πρακτικών της Βουλής) 

Η έρευνα εντός του Σαββατοκύριακου, με αφορμή το δημοσίευμα που δημοσιεύτηκε Σάββατο πρωί, έκανε φανερό ότι με στόχο να μπορέσουν να πιαστούν καλύτερα οι ήδη διακηρυγμένοι στον ν. 4321 στόχοι δεν υπήρχε κανένα ουσιαστικό κώλυμα για τη διαγραφή συμβεβαιωμένων πρόσθετων φόρων ή τελών, δεν υπήρχε ωστόσο η δυνατότητα έγκαιρης συμπληρωματικής νομοθέτησης, καθώς η προετοιμασία της ηλεκτρονικής αίτησης χρειαζόταν περισσότερες από είκοσι μέρες από την ψήφιση και δεν υπήρχε κανένα νομοσχέδιο κατατεθειμένο στη Βουλή. Η ύπαρξη την επόμενη μέρα, τη Δευτέρα 24 Μαρτίου, Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου για την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης έδωσε λύση. 

Αναγκάζομαι να αναφερθώ σε αυτό το σύντομο ιστορικό, κάτι μάλλον ασυνήθιστο, επειδή κατά τη συζήτηση στις Επιτροπές τις δύο προηγούμενες εβδομάδες έγινε αναφορά από μεριάς εκπροσώπων της Αντιπολίτευσης σε «καραμπινάτη μεθόδευση» και «σκανδαλώδη ρύθμιση». Για ποιους, άραγε, έγινε αυτή η «μεθόδευση»; Ποιους αφορά; Αφορά συνολικά τριακόσιους πενήντα πέντε χιλιάδες οφειλέτες, τριακόσιες έξι χιλιάδες απ’ αυτούς φυσικά πρόσωπα και σαράντα εννέα χιλιάδες νομικά πρόσωπα όλων των μεγεθών. 

Το σύνολο των οφειλών με συμβεβαιωμένους πρόσθετους φόρους είναι 19,5 δισεκατομμύρια στο θηριώδες πραγματικά ποσό των 77 δισεκατομμυρίων των ληξιπρόθεσμων, δηλαδή αφορά περίπου το 1/4 των συνολικών ληξιπρόθεσμων χρεών. Σε αυτά τα 19,5 δισεκατομμύρια ληξιπρόθεσμων οφειλών συμπεριλαμβάνονται 11 δισεκατομμύρια συμβεβαιωμένων φόρων και τελών. Αποτελούν, δηλαδή, το 59% αυτής της κατηγορίας των οφειλών. Με άλλα λόγια, μια πραγματικά αποτελεσματική ρύθμιση για τα ληξιπρόθεσμα θα ήταν εξαιρετικά ανεπαρκής, εάν δεν συμπεριελάμβανε και την παραπάνω κατηγορία οφειλών. 

Στην ακρόαση φορέων της προηγούμενης εβδομάδας στην Επιτροπή έγινε προσπάθεια από μεριάς Εισηγητών και ομιλητών της Αντιπολίτευσης να εκμαιεύσουν από τους Προέδρους της ΓΣΕΒΕΕ και της ΕΣΕΕ αντίστοιχα δήλωση ότι το άρθρο 2 της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου αφορά αποκλειστικά τις μεγάλες και όχι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, άρα δεν θα έπρεπε να ενδιαφέρει τις αντίστοιχες οργανώσεις των βιοτεχνών και των εμπόρων. Και οι δύο Πρόεδροι -κανένας από τους οποίους δεν πρόσκειται στο ΣΥΡΙΖΑ- διαβεβαίωσαν τα μέλη της Επιτροπής για το αντίθετο. 

Επιτρέψτε μου να κάνω μια σύντομη αναφορά στα μέχρι τώρα αποτελέσματα της ρύθμισης συνολικότερα και ειδικότερα όσον αφορά ό,τι έχει ενταχθεί από τα ληξιπρόθεσμα με συμβεβαιωμένους φόρους. 

Τα συνολικά αποτελέσματα της ρύθμισης αφορούν τις πρώτες είκοσι τέσσερις μέρες από την έναρξή της, δηλαδή από τις 18 Απριλίου μέχρι χθες, Δευτέρα 11 Μαΐου 2015. Τα στοιχεία ως προς το τμήμα της με τα συμβεβαιωμένα αφορούν τις πρώτες είκοσι μία μέρες, δηλαδή μέχρι και την Παρασκευή 8 Μαΐου 2015. Τα νούμερα είναι στρογγυλοποιημένα. 

Στις είκοσι τέσσερις μέρες μέχρι χθες έκαναν αίτηση ένταξης στη ρύθμιση περίπου τριακόσιες ογδόντα χιλιάδες οφειλέτες. Σε ρύθμιση μπήκε συνολικά, μετά τις απαλλαγές ανάλογα με τον αριθμό των δόσεων, κεφάλαιο 2,4 δισεκατομμυρίων ευρώ, το οποίο μαζί με τις προσαυξήσεις της ρύθμισης που δεν κόπηκαν -ανάλογα με τον τρόπο που μπήκε ο καθένας στη ρύθμιση- και τα τοκοχρεολύσια με επιτόκιο 3% για τα ποσά που ήταν μεγαλύτερα από 5.000 ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι ρυθμίστηκαν συνολικά 2,8 δισεκατομμύρια. Απ’ αυτά, μετρητά είναι μέχρι στιγμής τα 135 εκατομμύρια, ενώ θα εισπραχθούν εντός του 2015 άλλα 417 εκατομμύρια, ανεβάζοντας έτσι μαζί με τα 145 εκατομμύρια της λεγόμενης μικρής ρύθμισης-εξπρές του Μαρτίου σε περίπου 700 εκατομμύρια, όσα θα εισπραχθούν μέχρι το τέλος του 2015 απ’ ό,τι έχει ενταχθεί στη ρύθμιση μέχρι στιγμής. 

Οι δόσεις των έως τώρα ρυθμισμένων οφειλών συνεχίζονται κάθε χρόνο μέχρι και το 2023, τελευταία χρονιά κατά την οποία θα αποφέρουν το μικρότερο ετήσιο ποσό, περίπου 110 εκατομμύρια. Ευελπιστούμε ότι μέσα στις επόμενες δεκαπέντε ημέρες, μέχρι και τις 26 Μαΐου που συνεχίζεται ακόμα η ρύθμιση, τα αποτελέσματα θα είναι ακόμα καλύτερα. Ως προς την κλιμάκωση του αριθμού των αιτήσεων και του κεφαλαίου ανάλογα με το ύψος των ρυθμισμένων οφειλών, θα ήθελα να πω ότι οι διακόσιες είκοσι έξι χιλιάδες στις τριακόσιες ογδόντα χιλιάδες αιτήσεις, δηλαδή το 60% των αιτήσεων, αποτελούν οφειλές έως 2.000 ευρώ. Αυτές αναλογούν στο 7,3% του ρυθμισμένου κεφαλαίου 

Οι τριακόσιες σαράντα χιλιάδες στις τριακόσιες ογδόντα χιλιάδες αιτήσεις συνολικά, δηλαδή το 90% των αιτήσεων αποτελούν οφειλές έως 10.000 ευρώ. Αυτές αναλογούν στο 28,5% του ρυθμισμένου κεφαλαίου. Οι τριακόσιες εβδομήντα επτά χιλιάδες στις τριακόσιες ογδόντα χιλιάδες αιτήσεις, δηλαδή το 99% των αιτήσεων, αποτελούν οφειλές έως 100.000 ευρώ, που αποτελούν και το 68% του ρυθμισμένου κεφαλαίου. Μεταξύ 150.000 και 300.000 ευρώ υπάρχουν δύο χιλιάδες διακόσιες αιτήσεις και το ρυθμισμένο κεφάλαιο φτάνει το 74% έως αυτό το ύψος. Μεταξύ 300.000 χιλιάδων και 1.000.000 εκατομμυρίου υπάρχουν τετρακόσιες εξήντα αιτήσεις και το ρυθμισμένο κεφάλαιο από την αρχή μέχρι αυτό το ύψος φτάνει το 92%. Πάνω από 1.000.000 εκατομμύριο είναι ογδόντα έξι αιτήσεις και το ρυθμισμένο κεφάλαιο αποτελεί το υπόλοιπο 8%. Συνολικά το 61% του ρυθμισμένου κεφαλαίου αφορά φυσικά πρόσωπα και το 39% νομικά πρόσωπα. 

Σε σχέση με τους συμβεβαιωμένους φόρους το άρθρου 2 της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου: Στο σύνολο των 2,8 δισεκατομμυρίων που ρυθμίστηκαν, το 1,5 δισεκατομμύριο αρχικού κεφαλαίου συμπεριλάμβανε συμβεβαιωμένους φόρους, ύψους 156.000.000 εκατομμυρίων ευρώ. Από αυτούς με βάση τον αριθμό των δόσεων διαγράφτηκαν το 55,5% δηλαδή 86,5 εκατομμύρια. Συμπεριλαμβάνονται και θα πληρωθούν στο πλαίσιο των 2,8 δισεκατομμυρίων τα υπόλοιπα 69,5 εκατομμύρια. 

Ως προς τον αριθμό των δόσεων, το 47% των οφειλετών με συμβεβαιωμένους φόρους εντάχθηκαν στις εκατό δόσεις. Συνολικά το 60% των οφειλετών εντάχθηκε σε μακροπρόθεσμο σχήμα εβδομήντα έως εκατό δόσεων. Στο μεσαίο σχήμα τριάντα έως εξήντα δόσεων εντάχθηκε το 22,5%. Στο εμπροσθοβαρές σχήμα πέντε έως είκοσι δόσεων εντάχθηκε το 12,5%. Το υπόλοιπο 5% των οφειλετών πλήρωσε εφάπαξ. 

Βασικός ισχυρισμός ορισμένων εκπροσώπων της Αντιπολίτευσης αποτέλεσε ότι με το άρθρο 2 –πράγμα που αποκαλύπτει, κατά τα λεγόμενά τους και το σκανδαλώδη χαρακτήρα του- σβήνονται πρόστιμα. Αφού αρχικά ακούστηκαν σε συνεδριάσεις της Ολομέλειας για άλλα νομοσχέδια σημεία και τέρατα, όπως ότι σβήνουμε πρόστιμα των λαθρεμπόρων, τελικά στις συνεδριάσεις των επιτροπών διευκρίνισαν ότι: «Ναι, δεν σβήνονται πρόστιμα του τελωνειακού κώδικα, ναι, δεν σβήνονται πρόστιμα του κώδικα βιβλίων και στοιχείων, αλλά σβήνονται πρόστιμα που αφορούν την έκδοση πλαστών και εικονικών τιμολογίων.» 

Στις συνεδριάσεις δημιουργήθηκε μια κατάσταση μάλλον ασυνήθιστη. Η αρμόδια Υπουργός διαβεβαίωνε ξανά και ξανά ότι δεν σβήνονται ούτε τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί γι’ αυτό το λόγο, αλλά αντίθετα πληρώνονται κανονικά. Διαβεβαίωνε ότι δεν σβήνονται πρόστιμα γενικά. 

 Ομιλητές ή εισηγητές της Αντιπολίτευσης αντίθετα ισχυρίζονταν ότι βεβαίως σβήνονται πρόστιμα, αφού κατονομάζονται και στο ίδιο το άρθρο 2 της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου, όπου αναφέρεται: «πρόστιμα εκπρόθεσμης υποβολής ή μη υποβολής δήλωσης ή ανακριβούς δήλωσης του ν.4174/2013 που έχουν συμβεβαιωθεί με την κύρια οφειλή» διαγράφονται κατά ποσοστό. Όμως, όσοι ξέρουν πολύ περισσότερα για τα φορολογικά από όσα εγώ, θα σας πουν ότι αυτό που ονομάζει ως πρόστιμο ο ν.4174/2013 είναι η συνέχεια των πρόσθετων φόρων ή τελών του ν.2523/1997.

 Γι’ αυτό και στις μεταβατικές διατάξεις του ο ν. 4174/2013 ορίζει ότι στις πράξεις καταλογισμού οποιουδήποτε φόρου που εκδίδονται μετά την 1/1/2014 και αφορούν εν γένει φορολογικές υποχρεώσεις, χρήσεις περιόδους ή υποθέσεις έως 31/12/2013, εξακολουθούν να επιβάλλονται και σήμερα οι πρόσθετοι φόροι του άρθρου 1 του ν.2523/1997, όπως ίσχυε κατά φορολογία και χρήση. Μετά την απόκτηση του εκτελεστού τίτλου, εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 53 και 57 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας του ν. 4174/2013, παράγραφος 17. 

Για την υποβολή μετά την 1/1/2014 εκπρόθεσμων χρεωστικών δηλώσεων που αφορούν χρήσεις, περιόδους, υποθέσεις ή εν γένει φορολογικές υποχρεώσεις έως 31/12/2013, επιβάλλονται οι πρόσθετοι φόροι του άρθρου 1 του ν. 2523/1997, όπως ισχύουν κατά φορολογία και χρήση. Μετά την απόκτηση του εκτελεστού τίτλου έχουν εφαρμογή τα εφαρμοζόμενα στις διατάξεις των άρθρων 53 και 57 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, παράγραφος 18, του ν. 4174/2013. 

Σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 5 της με αριθμό 1080/2015 απόφασης της Αναπληρώτριας Υπουργού Οικονομικών, οι απαλλαγές του άρθρου 1 του ν. 4321/2015 διενεργούνται επί των πρόσθετων φόρων ή τελών του ν. 2523/1997, του προστίμου του άρθρου 58 του ν. 4174/2013, του προστίμου του άρθρου 54 του ίδιου νόμου, όταν αυτό επιβάλλεται μετά από έλεγχο, αντί του προστίμου του άρθρου 58, κατ’ εφαρμογή της παραγράφου 6 του άρθρου 62 του ν. 4174/2013, καθώς και επί προσαυξήσεων και τόκων εκπρόθεσμης καταβολής των άρθρων 6 του ΚΕΔΕ και 53 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, τα οποία υπολογίζονται κατά την είσπραξη, όπως έχουν διαμορφωθεί κατά την ημερομηνία αίτησης για υπαγωγή στη ρύθμιση. 

Όταν το πρόστιμο του άρθρου 54 επιβάλλεται αυτοτελώς λόγω εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης και δεν συμβεβαιώνεται με την κύρια οφειλή, δεν διενεργείται επ’ αυτού απαλλαγή. Σε αυτήν την περίπτωση το πρόστιμο δύναται να ρυθμίζεται κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις του ν. 4321/2015 και την παρούσα απόφαση. 

Δεν εμπίπτουν στις απαλλαγές του άρθρου 1 του ν. 4321/2015 τα πρόστιμα και τα πολλαπλά τέλη που έχουν βεβαιωθεί κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του Τελωνειακού Κώδικα. Τα πρόστιμα και τα πολλαπλά τέλη που έχουν βεβαιωθεί κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του Τελωνειακού Κώδικα, καθώς και τα αναφερόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου 15 του ν. 4174/2013 πρόστιμα που αφορούν σε μη έκδοση ή σε ανακριβή έκδοση παραστατικού στοιχείου αξίας και έχει ως αποτέλεσμα την απόκρυψη της συναλλαγής ή και σε έκδοση ή λήψη πλαστών και εικονικών φορολογικών στοιχείων, τα οποία επιβάλλονται με ιδιαίτερες πράξεις της διοίκησης, απαλλάσσονται μερικά ή ολικά ανάλογα με τον αριθμό των δόσεων μόνο από τις προσαυξήσεις της εκπρόθεσμης καταβολής τους και πληρώνονται κανονικά. 

Είχα υποσχεθεί στον κ. Χατζηδάκη να του πω μερικά πράγματα για τη χρονολογική σειρά, επειδή θεώρησε ότι είναι ανήθικο να σβήνονται πρόστιμα πριν από την κρίση και τα μνημόνια, δηλαδή πριν από το 2009. Βρήκα αυτά τα στοιχεία και με αυτά θα ήθελα να κλείσω. Μεταξύ 1977 και 2000, απ’ ό,τι έχει μέχρι στιγμής πληρωθεί, στο σύνολο των ληξιπρόθεσμων οφειλών που έχουν ενταχθεί στη ρύθμιση, δηλαδή στα 2,8 δισεκατομμύρια που πληρώνονται, είναι όλα-όλα 2 εκατομμύρια ή 0,1%. 

Μεταξύ 1977 και 2009 είναι συνολικά 70 εκατομμύρια ή λιγότερο από 3%. Μεταξύ 2010 και 2015 είναι το 97% των οφειλών που έχουν μπει στη ρύθμιση, από το οποίο το 45% ή 1,1 δισεκατομμύρια είναι μόνο από το 2014. 

Αυτό, νομίζω, απαντά σε όλα τα ζητήματα. Πριν από όλα, απαντά στο γιατί φθάσαμε σε ένα τέτοιο σημείο, όταν το 2014 πληρώθηκε το 100% -και πιάστηκε ο στόχος για τον ΕΝΦΙΑ-, δηλαδή 2,6 δισεκατομμύρια ευρώ. Είναι η πρώτη φορά που πιάνεται 100% ένας φορολογικός στόχος, με τη διαφορά ότι δεν πληρώθηκε σχεδόν τίποτα άλλο. Προφανώς, ο κόσμος φοβόταν για τα σπίτια του και ό,τι ήταν συνδεδεμένο με την ιδιοκτησία στη γη. 

Το αποτέλεσμα ήταν -και γι’ αυτό τα περισσότερα χρέη που πληρώνονται και εντάσσονται είναι μέσα από το 2014- ότι από 8,5 δισεκατομμύρια το 2013, τα ληξιπρόθεσμα πήδηξαν στα 14 δισεκατομμύρια. Είναι μια έκρηξη η οποία δεν υπάρχει ακόμα και μετά την έναρξη των μνημονίων, δηλαδή μετά το 2010, ανάμεσα σε οποιοδήποτε άλλο ζεύγος ετών. 

Αυτό δείχνει πόσο πολυτέλεια πραγματικά είναι το να επιχειρείτε να ενοχοποιηθεί το γεγονός ότι πρέπει να γίνεται παράλληλα προσπάθεια να ανακουφιστούν όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι. Το γεγονός ότι σχεδόν 400 χιλιάδες άνθρωποι έχουν ήδη μπει στη ρύθμιση δείχνει ότι αυτό συμβαίνει, όσο επίσης και να συγκεντρωθεί όσο το δυνατόν περισσότερο ανακτήσιμο μέρος από το αξιόχρεο ληξιπρόθεσμο, που όπως ξέρετε αφορά μόνο 9 δισεκατομμύρια στα 77 δισεκατομμύρια, σύμφωνα με την αξιολόγηση και τη συγκεκριμένη εκτίμηση του Υπηρεσιακού Μηχανισμού της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων. 

Άρα, και κάθε ευρώ που εισπράττεται πριν το 2009, που είναι σχεδόν μηδενική η είσπραξη, είναι πραγματικά κατάκτηση. 

Σας ευχαριστώ. 

(Χειροκροτήματα από την πτέρυγα του ΣΥΡΙΖΑ) ………………………………………………………………………………………................

[…] ΟΛΓΑ-ΝΑΝΤΙΑ ΒΑΛΑΒΑΝΗ (Αναπληρώτρια Υπουργός Οικονομικών): 









Παρέμβαση-απάντηση σε βουλευτές της Αντιπολίτευσης: «Να μη λέμε πράγματα που δεν υπάρχουν στη ρύθμιση» (12.5.2015)


Κυρία Πρόεδρε, ζητώ το λόγο για ένα λεπτό. 

Είναι συγκεκριμένο, για να μην λέγονται πράγματα τα οποία δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα. 

Νομίζω ότι πρέπει να σταματήσει αυτό το πράγμα, δηλαδή να διαβάζονται πράγματα τα οποία δεν υπάρχουν στο νόμο. 

Δεν κόβεται τίποτα από τον Τελωνειακό Κώδικα. Όταν υπάρχει πράξη λαθρεμπορίας, πολλαπλασιάζεται ο οφειλόμενος δασμός από τρεις ως πέντε φορές. Αυτό πληρώνεται ολόκληρο. 

Επιπλέον, αν δεν υπάρχει για να κατασχεθεί το ίδιο το αντικείμενο, μπαίνουν και δασμοί ισόποσοι. Αυτό, επίσης, πληρώνεται ολόκληρο. Τι είναι το μόνο που κόβεται; Είναι αυτό που λέγεται «πρόσθετοι τόκοι εξωτερικοί» -εδώ δεν υπάρχουν ούτε συμβεβαιωμένα, ούτε τίποτα άλλα στον Τελωνειακό Κώδικα- όπου, δηλαδή, αν δεν τα πληρώσει -που σχεδόν κανένας, βέβαια, δεν τα πληρώνει εκεί επιτόπου και γιατί είναι τεράστια ποσά όταν πιαστούν να κάνουν λαθρεμπόριο- υπάρχει ένας τόκος μέχρι την ημερομηνία που αυτά πληρώνονται. Αυτό είναι το μόνο, δηλαδή εξωτερικός τόκος επειδή δεν πληρώθηκε κατευθείαν και πληρώνεται στο ακέραιο ό,τι έχει καταλογιστεί, δηλαδή, τρεις με πέντε φορές ο οφειλόμενος φόρος συν οι δασμοί, αν δεν έχει κατασχεθεί. 

Να σταματήσουμε, λοιπόν, να λέμε πράγματα τα οποία δεν υπάρχουν στη ρύθμιση. Δεν ξέρω που τα διαβάζετε αυτά. Για όνομα του Θεού! […] 

ΟΛΓΑ-ΝΑΝΤΙΑ ΒΑΛΑΒΑΝΗ (Αναπληρώτρια Υπουργός Οικονομικών): Θεώρησα ότι έχει λυθεί το πρόβλημα, ότι δεν κόβεται τίποτα από τον Τελωνειακό Κώδικα. Αυτό είναι πρωτοφανές, δηλαδή να λέει κάποιος ότι δεν περιλαμβάνεται κάτι στον Κώδικα, και να λέει ο άλλος «όχι περιλαμβάνεται». Σηκώνει πια τα χέρια η κοινή λογική! […] ………………………………………………………………………………
Ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής επί της αρχής και επί του σχεδίου νόμου: «Κύρωση της από 27 Μαρτίου 2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγουσα ρύθμιση για τη βιωσιμότητα της «Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης Α.Ε.» και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές» (12.5.2015) Ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής επί της αρχής και επί του σχεδίου νόμου: «Κύρωση της από 27 Μαρτίου 2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγουσα ρύθμιση για τη βιωσιμότητα της «Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης Α.Ε.» και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές» (12.5.2015) Reviewed by Νάντια Βαλαβάνη on 6:56:00 μ.μ. Rating: 5